Hey folks, any of you bibliotheque types know of any settings of the magnificat in Spanish? There are many in folksy style but I am looking for a chant or psalm tone version
please help!
Gregory. Hamilton
Ghmus7@hotmail.com
Does anyone have the official text they could post? I might be able to work on it. I haven't worked very much with Spanish, but I could give it a shot.
This is the official Spanish text of the Magnificat:
Proclama mi alma la grandeza del Señor, se alegra mi espíritu en Dios, mi salvador; porque ha mirado la humillación de su esclava. Desde ahora me felicitarán todas las generaciones porque el Poderoso ha hecho obras grandes por mí: Su nombre es santo, y Su misericordia llega a sus fieles de generación en generación. Él hace proezas con su brazo: dispersa a los soberbios de corazón, derriba del trono a los poderosos y enaltece a los humildes, a los hambrientos los colma de bienes y a los ricos los despide vacíos. Auxilia a Israel su pueblo acordándose de la misericordia ―como lo había prometido a nuestros padres― en favor de Abraham y su descendencia por siempre. Gloria al Padre, y al Hijo, y al Espíritu Santo, Como era en el principio, ahora y siempre, por los siglos de los siglos. Amén (Lucas I, 46-55)
This looks absolutely wonderful and a great help!! It looks like some of the setting are intended for a keyboard accompianent, do you have an accompiaments? Thanks so much.
To participate in the discussions on Catholic church music, sign in or register as a forum member, The forum is a project of the Church Music Association of America.